Sopimusehdot

Tilaus- ja toimitusehdot

Kaikilla Dekoasta tilaamillasi tuotteilla on tyytyväisyystakuu. Takuu kattaa tuotteen valmistusvirheet sekä kuljetuksen aikana syntyneet vauriot. Saat aina uuden, vastaavanlaisen tuotteen veloituksetta.

Takuu ei koske tuotteita, joiden kuvissa on liian alhainen resoluutio. Kuvaohjelma ilmoittaa alhaisesta resoluutiosta, mikäli kuvasi resoluutio on alle suositellun rajan.

Laadukas kuvatuote ja täysin tyytyväinen asiakas on ykköstavoitteemme. Mikäli jostain syystä et ole tyytyväinen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 14 päivän kuluessa vastaanotettuasi tuotteen.

Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin dekoa.fi (‘Dekoa’) ja kuluttaja-asiakkaan (‘Asiakas’) välillä tehtyihin kauppoihin. Verkkosivustoa ylläpitää Avara Group Oy (y-tunnus 3010591-1). Dekoa pidättää oikeuden tehdä muutoksia ehtoihin ilman ennakkoilmoitusta.

Toimittamalla meille digitaalisia tietoja tai painamalla “hyväksyn”-painiketta (tai vastaavaa) tilausohjelmistossamme, asiakas ilmoittaa hyväksyvänsä nämä Dekoan yleiset sopimusehdot.

Henkilötietojen käsittely

Dekoa kerää ja käsittelee henkilötietoja soveltuvien lakien mukaisesti. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä ja sen tarkoituksesta on saatavilla Dekoan tietosuojaselosteen viimeisimmästä versiosta: Tietosuojaseloste.

Asiakkaalle on tiedotettu henkilötietojensa käsittelystä, mukaan lukien evästeiden (cookies) käyttöön Dekoan tietosuojaselosteen mukaisesti, sikäli kun asiakas ei ole käyttänyt oikeuttaan kieltäytyä tästä, kuten ko. selosteessa on kuvattu.

Asiakkaan valokuvatietoja käytetään yksinomaan tilausten asianmukaiseen käsittelyyn.

Tilaaminen ja hinnat

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (24%).

Tuotevalikoimaamme päivitetään jatkuvasti teknisen kehityksen myötä. Hinnastomme ja toimituskulut vaihtelevat aika ajoin. Kokonaishinta toimituksineen on nähtävissä kassalla ennen maksamista. Automaattinen tilausvahvistus lähetetään maksun suorituksen jälkeen. Erikoistarjoukset ja erilliset sopimukset saattavat vaikuttaa hintoihin. Dekoa varaa oikeuden tarkistaa kulloinkin voimassa olevia hintoja sekä maksuehtoja. Mikäli asiakas on saanut käyttöönsä alennuskoodin, voi yhtä tilausta kohden käyttää vain yhden alennuskoodin.

Toimitukset

Toimitukset lähetetään UPS:n, Postin tai Post Nordin kuljettamana.

Noutamatta jätetyt tilaukset veloitetaan täydestä arvostaan. Lisäksi veloitetaan palautusrahti ja käsittelykulut, jotka tällä hetkellä ovat 15 euroa. Tuotteet hävitetään kuukauden kuluttua palautuksesta. Tilausta ei ole mahdollista lähettää muuhun osoitteeseen kuin tilauksessa antamaasi. Emme voi muuttaa osoitetta jälkikäteen tai lähettää pakettia eteenpäin kolmannelle osapuolelle tai muuhun maahan.

Tuotantomme on pitkälti automatisoitu varmistaaksemme eri tuotteille luvatut toimitusajat. Tilatut tuotteet valmistuvat eri tuotantolinjoilta eri aikaan. Tästä syystä ostoskoriin tilatut tuotteet voidaan toimittaa useana erillisenä lähetyksenä.

Räätälöityjen tuotteiden vuoksi tilausajat voivat olla ilmoitettua pidemmät tuotannollisista syistä. Dekoa pidättää oikeuden tehdä muutoksia tilausaikaan ja ilmoittaa asiakkaalle pidentyneestä toimitusajasta. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilaus Euroopan kuluttajanlainsäädännön mukaisesti jos tilausaika on pidempi kuin 30 päivää ja jos muuta tilausaikaa ei ole erikseen sovittu.

Dekoa myös pidättää oikeuden mahdollisiin viivästyksiin kuljetusyrityksen toimesta tai muusta ylivoimaisesta syystä (force majeure tai kuljetuslakko), johon Dekoa on kyvytön vaikuttamaan.

Mikäli tilauksia käsitellessämme havaitsemme mahdollisesti lainvastaista kuvasisältöä, emme käsittele tilausta.

Maksaminen ja maksutavat

Dekoan maksujenvälityksen toteuttavat Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan (Fiva) ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy.
Lisäksi maksunvälittäjänä toimii Klarna AB (publ), yhteisötunnus 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma.
Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta, Finansinspektionen.
Kauppa syntyy Dekoan ja Asiakkaan välille. Dekoan vastuulla ovat kaikki näissä sopimusehdoissa kuvatut kauppaan liittyvät velvoitteet. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä henkilö- tai maksutietojasi.

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto: Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Klarna: Valitessasi maksutavaksi Klarna-Laskun (“Maksa myöhemmin.”) tai -osamaksun (“Pilko se.”) hyväksyt Klarna Bank AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Tukholma, Ruotsi) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu.

Fellow Yrityslasku: Ostaminen Fellow Yrityslaskulla onnistuu lähes aina pelkkien yhteystietojen avulla, ilman vahvaa tunnistautumista. Riittää, että pystymme varmistamaan ostajan ja hänen edustaman yrityksen välisen yhteyden. Lasku lähetetään ensisijaisesti verkkolaskuna, mutta myös sähköpostilasku ja paperilasku ovat mahdollisia. Meillä on valmiina tiedossa yritysten viralliset verkkolaskuosoitteet, joten myös laskutusosoitteen valinta on helppoa. Ostolaskun käsittely on suunniteltu yritysostajan kannalta mahdollisimman sujuvaksi ja ostaja saa lisätty laskulle laskun kohdentamiseen tarvittavat viitetiedot. Lisäksi laskulta löytyy ALV-erittely.
Fellow Yrityslaskun normaali maksuaika on 14 vuorokautta. Halutessaan maksuaikaa voi pidentää jopa 60 vuorokauteen. Fellow Yrityslaskun luottoraja on 5000 €. Jos yrityksenne tarvitsee korkeamman luottorajan, voitte olla yhteydessä Fellow asiakaspalveluun. Fellow Yrityslaskun mahdollistaa Fellow Finance Oyj. Lisätietoja Fellow Yrityslaskusta löytyy seuraavasta linkistä: https://www.fellowfinance.fi/maksaminen/yrityslasku

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:
Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Suosittele kaverille -ohjelma

Asiakas on oikeus ensimmäisen tilauksen tehtyään antaa kolmasien osapuolten käyttöön saamansa alennuskoodi. Asiakas ei voi itse käyttää omaa alennuskoodiaan. Suositeltava asiakas voi käyttää alennuskoodin Dekoa.fi -verkkokaupan ensimmäiseen tilaukseensa ja koodin voi käyttää kerran per henkilö.

Asiakas on oikeutettu saamaan kulloinkin voimassa oleva suosittelupalkkio alennuskoodina Dekoan verkkokaupan ostoihin. Voimassa olevan suosittelupalkkion asiakas voi tarkistaa kirjautumalla omalle käyttäjätililleen. Dekoa varaa oikeuden muuttaa suosittelupalkkiota ja asiakkaan saaman alennuskoodin tarjoamaa alennusta. Mikäli havaitsemme väärinkäytöksiä, varaamme oikeuden poistaa asiakkaan saamat suosittelupalkkiot ja perua niihin liittyvät tilaukset. Dekoa varaa myös oikeuden periä asiakkaalta kärsimänsä taloudelliset menetykset johtuen edellämainituista tai niihin rinnastettavista väärinkäytöksistä.

Reklamaatiot ja peruutukset

Tilauksen peruuttaminen ei ole mahdollista tilauksen vahvistamisen jälkeen, koska sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan asiakkaan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi. Tilauksen peruuttamisoikeutta rajoittava ehto on kuluttajansuojalain 16 § (30.12.2013/1211) mukainen.

Dekoa tarjoaa asiakkaille 14 päivän tarkistusajan (tyytyväisyystakuu), jotta asiakas voi olla kaupanteon suhteen luottavainen. Reklamaatiotapauksissa asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse. Dekoan tyytyväisyystakuu kattaa tuotteen valmistusvirheet sekä kuljetuksen aikana syntyneet vauriot. Virheellinen tuote tulee aina palauttaa asiakaspalveluun 14 päivän kuluessa tuotteen saapumisesta. Teemme uuden vastaavanlaisen tuotteen veloituksetta. Tyytyväisyystakuu on voimassa kerran per asiakas.

Pyydämme huomaamaan, että seuraavista virheistä ei voi valittaa eivätkä ne ole takuun piirissä: huonolaatuiset kuvat (esim. matalan resoluution kuvat), kirjoitusvirheet, asiakkaan tekemät asetusvirheet (johtuen esim. varoitusilmoitusten laiminlyönnistä kuvatuotteiden luontiprosessin yhteydessä) tai virheellinen tuotevalinta, virheellinen tilausmäärä tai muu tilaukseen syötetyistä tiedoista johtuva virhe tai puute.

Kolmansien osapuolien oikeudet

Asiakas on yksinomaisesti vastuussa sen varmistamisesta, että asiakkaalla on kaikki vaadittavat tekijänoikeudet, tavaramerkit ja muut oikeudet lähettämiinsä kuviin ja että nämä kuvat eivät loukkaa kenenkään yksityisyyttä. Mikäli jokin muu taho esittää vaatimuksia Dekoaa kohtaan liittyen asiakkaan tilaukseen tällaisten oikeuksien loukkauksen perusteella, asiakas on vastuussa näiden vaatimusten torjumisesta omalla kustannuksellaan ja velvollinen korvaamaan Dekoalle sille aiheutuneet vahingot.

Dekoa ei säilytä kuvasisältöä pidempään kuin 2 kk tilauksen teon jälkeen. Kuvia ei voida ladata uudelleen sivustolta ja asiakas vastaa kuvien varmuuskopioista.

Sovellettava laki, oikeuspaikka ja sopimuksen tulkinta

Dekoan ja asiakkaan väliseen sopimussuhteeseen sovelletaan Suomen lakia, eikä YK:n yleissopimusta kansainvälistä tavaran kauppaa koskevista sopimuksista sovelleta.

Paitsi milloin asiakas on kuluttaja kotipaikkansa lain mukaan, Pirkanmaan käräjäoikeudella on yksinomainen toimivalta kaikkiin tästä sopimussuhteesta aiheutuviin kiistoihin.

Dekoa pyrkii ensisijaisesti sopimaan erimielisyydet neuvottelemalla ja pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse: asiakaspalvelu@dekoa.fi. Jos sopimuserimielisyys ei ratkea neuvotteluin, voi asiakas viedä asian kuluttajariitalautakuntaan (www.kuluttajariita.fi) sen jälkeen kun on ensin asioinut kuluttajaneuvonnan (www.kuluttajaneuvonta.fi) kanssa.

Mikäli jokin tai jotkut näiden yleisten sopimusehtojen kohdista tai niiden osa on tai muuttuu pätemättömäksi tai tehottomaksi, tällä ei ole vaikutusta muiden ehtojen pätevyyteen. Pätemätön tai tehoton ehto korvataan sellaisella pätevällä ehdolla, joka vastaa sen tarkoitusta niin pitkälti kuin mahdollista. Tämä soveltuu myös siinä tapauksessa, että ehdoissa on puutteita tai aukkoja.

Tietosuojaseloste

Henkilötietolain (523/1999) 10§:n ja 24§:n mukainen rekisteriseloste.

1. Rekisterinpitäjä

Dekoa/Avara Group Oy
3010591-1
Sarvijaakonkatu 32
33540 Tampere

2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa

Dekoa asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@dekoa.fi

3. Rekisterin nimi

Dekoa.fi -verkkokaupan asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakkaan tilausten käsittelyyn, laskutukseen ja asiakkuuden hoitoon, analytiikkaan ja tilastollisiin tarkoituksiin, räätälöityyn markkinointiin sekä asiakassuhteeseen liittyvään tiedottamiseen.

5. Rekisterin tietosisältö

Asiakkaan yksilöivät tiedot ( nimi, osoite, puhelin ja sähköpostiosoite )
Rekisteröityneillä asiakkailla käyttäjätunnus ja salasana
Tuotteita / palveluita ostaneilta ostoon liittyvät tiedot ostetuista tuotteista sekä tilauskohtaiset laskutus/toimitusosoitetiedot.
Asiakkaan itse antamat personoivat tiedot sekä asiakkaan ostohistorian mukaan kerätyt tiedot
Verkkosivustomme käytöstä kerättävä tieto asiakkaan käyttäytymisestä.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Tietoja kerätään asiakkaalta itseltään rekisteröitymisen yhteydessa, tilauksen yhteydessä, asiakkaan oman asiakastilin kautta sekä asiakkaan ollessa yhteydessä asiakaspalveluumme joko puhelimitse tai sähköpostitse. Lisäksi asiakkaaseen liittyviä tietoja kerätään automaattisesti asiakkaan käyttäessä verkkosivujamme. Tietoja päivitetään julkisista osoitelähteistä, kuten postin osoiterekisteristä.

7. Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Tietoja luovutetaan viranomaisille lain edellyttämissä tapauksissa, kuten väärinkäytösten selvittämisessä. Tietoja voidaan siirtää Avara Group Oy:n lukuun toimivien palvelua ylläpitävien tai kehittävien kolmansien osapuolien järjestelmiin.

8. Tietojen siirto EU/ETA –alueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta EU / ETA maiden ulkopuolelle, ellei se ole Avara Group Oy:n tai yhteistyökumpanin palvelun teknisen toteutuksen vuoksi tarpeellista. Tällöin Avara Group Oy huolehtii riittävästi tietosuojan tasosta.

9. Rekisterin suojauksen periaatteet

Rekisterin tiedot on tallennettu järjestelmään, jonka käyttämiseen vaaditaan henkilökohtaiset käyttäjätunnukset. Järjestelmä on suojattu palomuurein ja muiden teknisten keinojen avulla. Rekisterin tiedot sijaitsevat lukituissa ja vartioiduissa tiloissa. Järjestelmään tarvittavat käyttäjätunnukset myönnetään vain rekisterin pitäjän työntekijöille.

10. Tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopio. Tarkastuspyyntö tulee osoittaa kirjallisesti rekisterin ylläpitäjälle. Tietoja voi pyytää kerran vuodessa.

11. Oikeus vaatia tietojen korjaamista tai poistoa

Asiakas voi päivittää omia yhteystietojaan Dekoan verkkosivujen kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Muiden tietojen osalta korjausta voidaan pyytää asiakaspalvelustamme asiakaspalvelu@dekoa.fi. Omien tietojen poistoa voi pyytää osoitteesta asiakaspalvelu@dekoa.fi. Käsittelemme poistopyynnön yhden kuukauden kuluessa.

12. Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää tietojensa käyttäminen suoramainontaan. Kiellot / suostumukset voi osoittaa suoraan asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@dekoa.fi.